Прайдът или войната, която семействата губят (Галерия)

В събота, 8 юни, в центъра на София се проведоха три шествия на три немалки групи по интереси в обществото ни. И трите групи са представители на масово разпространени мнения, но и трите сякаш нямат чуваемост на идеите си. Помежду им често могат да бъдат чути големи преувеличения, както и доста обидни епитети. Така се стига и до огромното присъствие на полиция, надминаващо и най-големите футболни дербита или политически протести. Говоря, естествено, за София Прайд, Поход за семейството и Анти-Прайд шествието на Национална съпротива.

Тъй като исках да получа възможно най-пълната картина, реших да посетя и трите събития и да говоря с хора от всички тях, за да разбера какво искат. Тъй като това бе 12-и пореден София Прайд и общо десети, на който ще присъствам, си мислех, че ще мога да направя и някакво сравнение, да видя какво се е променило за последните години и доколко българското общество е запазило своя традиционно консервативен светоглед по отношение на хомосексуалните ни съграждани.

Първото събитие, на които отидох, беше Поход за семейството, обявен от 17:30 пред Министерски съвет. Негови организатори са Национална асоциация „Поход за семейството“ и повечето участници в него са от протестантски църкви. Самото събитие се провежда за втора поредна година, като ясно е заявено като семейно такова, във възхвала на семейството в християнския му патриархален смисъл и съответно привлича именно такъв тип хора – женени, моногамни мъже и жени. Кадрите са от събитието в София, като по същото време такива са се провели и във Варна, Бургас, Пловдив и Русе.

pride_photo_02
„Да утвърдим семейните ценности“ и „Да запазим децата – бъдещето на България“ бяха сред издигнатите лозунги.
pride_photo_03
„Полът е биологична даденост, не избор!“
pride_photo_04
Първите изпълнители бяха баща и син, които свириха рок и блус.
pride_photo_05
Имаше и няколко души със знамена на Република Северна Македония, които казаха, че са пътували специално, за да дойдат на събитието.
pride_photo_06
Млад баща си играе със сина си.
pride_photo_09
Малкото момиче беше в екстаз и викаше с цяло гърло.
pride_photo_13
Тази жена сподели „Ние, бабите, искаме внуци!“
pride_photo_14
Имаше и няколко жени, облекли отново булчинските си рокли за случая.
pride_photo_15
Младеж гледа в захлас втория изпълнител на импровизираната сцена.
pride_photo_16
Мой бивш колега със съпругата си и новороденото си дете. Похвали ми се, че в момента довършват строителството на новата църква в Люлин, като той е доброволец там.
pride_photo_17
Много се зарадваха, когато ги попитах дали мога да ги снимам.
pride_photo_18
Като цяло на събитието имаше доста знамена и балони в традиционните мъжки и женски цветове.
pride_photo_19
Водещият Ивайло Тинчев и група деца, малко преди да тръгне шествието.
pride_photo_12
Семейна любов.
pride_photo_11
Раздаване на стикери „Не на джендър идеологията“.
pride_photo_10
Към събитието се присъединиха вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов и депутатът от ВМРО Александър Урумов. И двамата агенти на комунистическите тайни служби ДС.

Цялостното настроение на събитието, привлякло около 500 души, беше изключително приповдигнато, спокойно, усмихнато. Абсолютно всеки един от хората, които познавах там, бе работещ, женен, с деца и със стабилна работа и силно вярващ християнин. Както е видно от снимките, основните им лозунги са срещу донякъде неправилно наречената у нас „Джендър идеология“. Всъщност, това е идеологията на културния марксизъм, родена от Франкфуртската школа през 60-те години на миналия век. Нейни инструменти са неща като политическата коректност, феминизмът от третото поколение, както и всички каузи, целящи създаването на нови и нови „опресирани“ групи и малцинства, които в един момент да бъдат обединени и да съборят капитализма, създавайки новото справедливо общество, базирано на идеите на Маркс.

Въпреки че протестантите са много малък процент както от вярващите изобщо у нас, така и от цялото население, те са доста активни. Българската православна църква и католиците биха могли да вземат пример как се общува с хората – защото иначе отровните двойници могат да поведат хората. А семействата имат нужда от защита, но не толкова от малкия процент хомосексуалисти, колкото от големия процент хетеросексуални, които се държат като непораснали деца, не поемат отговорност за действията си и често достигат 30-35 години, без да са създали стабилна връзка и семейство, понеже „още ми е рано“.

Покрай Похода за семейството премина и следващото събитие, на което исках да присъствам – анти-прайда, обявен от Национална съпротива. За който не знае, те са малка, неформална организация, напуснала през 2008 г. социал-националистите (да, наистина, така се самоназовават) от Българския национален съюз като по-радикално крило. Тяхната структура е анти-йерархична и следва модела на автономния национализъм – неформална организация без посочени лидери или структура. През годините те редовно организират съвпадащи по ден и час, но не и по място, законни шествия против София Прайд.

pride_photo_20
Плакатът „Да запазим децата от разврата“ е носен от хора, видимо ненавършили пълнолетие.
pride_photo_21
Виждат се и символи на БНС, както и на организация, чието знаме прави препратки към фашистка (правилна употреба на този термин) организация.
pride_photo_22
Освен мнозинството младежи, на протеста е и вечният протестиращ и пророк на бог Тангра Йоло Денев.

Във всяка страна, в която има истинска свобода, всеки трябва да може да каже всичко, както и публично да се събира с други свои единомишленици. В този ред на мисли, намирам искането на организаторите за забрана провеждането за София прайд за точно толкова неправилни, колкото и исканията на други хора публичните събирания на Национална съпротива да бъдат забранени. Попитах един от неформалните водачи Благовест Асенов дали са водени разговори да бъдат обединени тяхното шествие и Походът за семейството и той заяви, че не е имало. Различни позиции, явно, а и в крайна сметка тяхното събитие привлече около 200 души.

След още малко разходка, стигнах и до самия София Прайд, за поредна година започващ от най-гнусното анти-българско капище – Монументът на Червената армия, окупирала България и наложила ни 45 години болшевишка власт. Абсолютно всеки път съм питал безрезултатно някои от самозаявилите се като десни хора, участващи в организацията на Прайда защо точно там трябва да се провежда това събитие, при положение, че то е натоварено с изключително лоша символика. Адекватен и изчерпателен отговор за толкова години все още не съм получил.

При все, че последният инцидент с физическо насилие около Прайда бе преди много години, столичната полиция и организаторите и тази година бяха създали изключително широк периметър около събитието, с мерки за сигурност сравними с тези на летище веднага след атентат. Щом обаче човек навлезе в Княжеската градина го посрещат такава гледка – хиляди хора, преобладаващата част от които жени, и то млади жени, скрили се на сянка под дърветата.

pride_photo_23
За разлика от участниците в другите две събития, присъстващите на София Прайд не се потиха от 30-градусовата жега в събота.
pride_photo_24
И тук имаше бащи със синовете си.
pride_photo_25
Дрехите, позите, маниерите на повечето хора, очевидно хетеросексуални, крещеше арт, арт, арт!
pride_photo_27
Сред малкото национални знамена, които можеха да бъдат видени, бе това на държавата Израел.
pride_photo_28
Тълпата пред сцената бе съставена основно от млади хора, повечето очевидно ученици.
pride_photo_29
„Не давай власт на омразата“ силно импонираше със съветския войник, вдигнал оръжието си над София.
pride_photo_30
Различни НПО-та като Глас, Билитис, Прайда в Милано и други, имаха свои шатри. Имаше и шатра за безплатно тестване за сифилис и ХИВ.
pride_photo_31
Композицията, изобразяваща победата на Червената армия в Гражданската война в Русия, бе включена в събитието.
pride_photo_32
Колкото повече се променят нещата, толкова повече си остават същите.
pride_photo_33
Знамена на София Прайд и на Транссексуалните в България.
pride_photo_34
Някои от участниците изглеждаха като от рейв парти.
pride_photo_35
Имаше доста хора с тениски „Омразата не е кошер“.
pride_photo_36
Освен масираното присъствие на полиция, жандармерия, водно оръдие, конна полиция и мотопатрули, имаше и няколко наистина добри полицейски кучета, които ми дадоха да ги погаля.
pride_photo_37
Плакатът „С нами Бог“ бе спрян за уточнение от полицията, да не би да се окаже християнска пропаганда или провокация. Не беше.
pride_photo_38
Другото знаме на държава, което можеше да бъде видяно, бе това на Кралство Норвегия.
pride_photo_39
Какво е гей парад без драг кралица – възрастен мъж, облечен като жена?
pride_photo_40
Или пък без сатири?

Гвоздеят на концерта обаче беше излизането на чалга певицата Галена. 34-годишната майка на едно дете и, доколкото разбирам, без брак, излезе на сцената под бурни овации и пред нея настана буквална блъсканица от бързащи да стигнат напред младежи. Безспорно нейното включване в програмата тази година е нещото, което е накарало множество преди незаинтересовани да посетят събитието. Нещо повече – от години някои крайнолеви говорят и теоретизират, че чалга музиката е перфектна за техните цели – пропагандира феминизъм (клипа #The Bo$$ на същата Галена), свързва се с етническите малцинства – цигани и турци, както и нетрадиционна сексуалност – изпълнители като Азис и Ерик Екзотик. Явно усилията им да бъде включена чалгата в идеологическия инструментариум на родна почва са дали резултат и вече официално чалгата може да бъде наречена гей музика.

pride_photo_galena_2
Галена размахва бутилка водка Абсолют, спонсор на феста, в цветовете на дъгата.

Преди да започне да изпълнява своята интелектуална, творчески значима и с оригинално звучене музика, чалга певицата произнесе кратка реч, достойна за конкурс по красота. В нея тя наблегна на това как хората трябва да се обичат, като, цитирам „няма значение полът, расата или възрастта„. След което се обърна към едно видимо 15-16 годишно момиче с цветна коса от публиката и заяви „Страхотни очила – искам ги на моите очи. Ама хайде да не казвам същото и за роклята!“ Друг нейн коментар към друг член на публиката бе – „Ще ти дам водката, ако я изпиеш цялата на екс!“, очевидно провокирана от някакъв коментар. Е, имаше и оплаквания от силното слънце – „Не съм свикнала да пея на открито, ха ха.“ Изобщо, все прекрасни и морални послания за пред деца, с каквито публиката изобилстваше за пръв път тази година – миналите години присъстващите бяха основни възрастни хора.

pride_photo_41
След концерта София Прайд тръгна като шествие по улиците на града.
pride_photo_42
„Джендър“ безмилостно и изцяло означава вече синоним на хомосексуалист на български език – и двете страни са съгласни с това.
pride_photo_43
„Целият свят е сцена, а ние – обикновени теспийци. Защо в този ден и време все още мразите лесбийките“ – перифраза на Шекспир.
pride_photo_44
Освен камиона с музика, имаше и камион с танци.
pride_photo_45
Имаше и балончета, както и призиви да не се използва Прайда за pinkwashing – използването на гей каузите за монетизирана от страна на големи компании.
pride_photo_46
Най-накрая на шествието бяха крайнолевите с плакати „Фашизмът не е мнение, а престъпление“ и наистина главозамайващи себеопределения и взаимно противоречащи си каузи, така типични за съвременните леви – като подкрепата за хомофобите от Палестина.

Като цяло, усещането ми от съботния ден беше, че София Прайд се разраства и успешно достига до младите хора. И това става благодарение на дългогодишна кампания, включваща подкрепата на част от НПО-сектора, чужди посланици, дейци на културата, някои големи български и чужди компании и други формални и неформални организации. Картата с популярната чалга певица, както и създадения образ на бунтарство срещу лошите и остарели нрави на родителите естествено привлича бунтовно настроените тинейджъри на място, където децата лесно могат да бъдат сексуализирани. Потенциална забрана за непълнолетни да присъстват на такива събития пък би ги направила още по-притегателни и интересни.

Огромна част от присъстващите бяха очевидно от средната класа и нагоре, пиещи скъпи крафт бирички, дошли на супер як купон, без особени мисли за бъдещето на страната ни – видно както от житейските им избори, така и от избраната и липсваща символика. А междувременно България продължава да се топи, защото младите хора бягат от брака, децата, сериозната работа и като цяло от отговорността на зрелите хора.

pride_photo_trash.JPG

Преди години аз самият ходех на Прайда, защото имам близки и приятели, които са съвестни, работещи и отговорни хора и които аз лично харесвам, при все, че съм хомофоб. Но тогава Прайдът беше събитие от възрастни, за възрастни. Сега прераства в купон с пиене с основни присъстващи непълнолетни. Да се бориш за дадени права и в същото време да ползваш деца като отправна точка на комуникирането на идеите си, говори ясно за агресивна пропаганда. Аз подкрепям това възрастните да правят каквото сметнат за добре с живота си и не смятам, че имам моралното право да ги съдя. Но смятам, че всеки родител, подкрепил малолетното или непълнолетното си дете да присъства на подобно събитие, абдикира от родителската си отговорност и върши мечешка услуга на бъдещето на наследниците си.

Колкото и да се твърди в публичното пространство, че хомосексуализмът е вроден, повечето изследвания показват, че е плод на избор. Биологичните теории се фокусират върху анатомични (), хормонални () и/или генетични фактори (). Откритията от генетичните изследвания на хомосексуалността при хората са объркващи – взаимно противоречащи си в най-лошия случай и объркващи в най-добрия, като няма ясен, силен и безспорен аргумент за очевидна генетична база за хомосексуализма (). Дебатът в научните среди по темата продължава, ако и за момента да е значително по-вероятно този тип поведение да е основно плод на избор. А в страна като нашата, в която миграцията, смъртността и раждаемостта означават демографска катастрофа в рамките на моя живот, аз смятам абсолютно всеки човек за важен за спасяването на нашия народ.

Facebook Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.